ZMKS: Czas na zmiany

Image

W całym kraju spada liczba pasażerów komunikacji miejskiej. Nie inaczej jest w Stalowej Woli. By to zmienić dyrektor ZMKS chce uprościć system biletowy oraz zaproponować nowe rozwiązania...

Mniej pasażerów

Jak podkreśla dyrektor ZMKS w obecnych czasach wiele osób stawia na komunikację indywidualną, coraz trudniej jest pozyskać nowych klientów, którzy chcieliby korzystać z komunikacji miejskiej. Z takim problemem borykają się różni miejscy przewoźnicy.

- Liczba przewiezionych pasażerów spada, nie jest to odczuwalne tylko u nas, w Stalowej Woli, ale praktycznie w całym kraju. Jest to jeden wielki problem komunikacji miejskiej, że nigdzie nie rośnie faktycznie liczba pasażerów. U nas w zeszłym roku spadła o 4%, w porównaniu z rokiem poprzednim- mówi Ryszard Drobny, dyrektor ZMKS.

Tegoroczna ciepła zima przyczyniła się do tego, że pasażerów było mniej niż w ubiegłym roku. W Stalowej Woli, w okresie, gdy pada śnieg, a jezdnie skute są lodem wielu kierowców „przesiada się” na komunikację miejską. Taka tendencja panuje od lat. W tym roku dodatnie temperatury sprawiły, że w okresie od stycznia do maja liczba pasażerów zmniejszyła się aż o 9%.

Łatwy i przejrzysty system

Zdaniem dyrektora ZMKS system biletowy powinien zostać uproszczony. Teraz, kiedy biletów jest tak dużo, wiele osób gubi się w tym systemie.

- Mamy obecnie 8 czy 9 biletów różnego rodzaju. Proponuję, żeby nie były to więcej niż 4 zwykłe bilety. Ulgowe ustawowe, ulgowe gminne powinny być takie same. Jeśli przekonamy inne gminy do większego finansowania, to te same przywileje i ulgi będzie można zastosować u nas i w sąsiednich gminach- mówi Ryszard Drobny.

Rozkład jazdy musi zostać dostosowany do klienta, nie tylko pod względem samych kursów, ale również odczytywania go przez osoby w różnym wieku. Zdaniem dyrektora wart rozważenie jest system przesiadkowy. To lepsze niż ktoś miałby jednym autobusem objechać całe miasto zanim trafi do miejsca docelowego. Ważna dla klientów jest również cena biletu, która nie powinna się często zmieniać.

- Uważam, że nie możemy zrobić błędu, który zrobiono w innych miastach. Nie możemy podnieść ceny biletów. W innych miastach efekty tego są takie, że kiedy podnosi się ceny, to od razu o 20% mniej pasażerów wsiada do autobusów. Nie sądzę, że u nas byłoby inaczej- mówi dyrektor Zakładu Miejskiej Komunikacji Samochodowej.

Nowy tabor

Kolejną kluczową zmianą, która jest bardzo istotna to wymiana taboru. Potrzebną są nowe autobusy i to zdecydowanie mniejsze od tych, które obecnie są używane.

- Jeśli spojrzymy na autobusy, które jadą przed 7.00 czy po 15.00, to ona nie są pełne. To nam pokazuje, że potrzebne są nam małe autobusy. Jeśli przekonamy społeczeństwo do częstszego korzystania z komunikacji miejskiej, to kiedyś możemy wrócić do dużych autobusów. Uważam, że przynajmniej połowa autobusów powinna jeździć mniejsza- mówi dyrektor ZMKS.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~haha

bez komentarza

~Mechanik

Ludzie o czym my tu mówimy!! Jakie oszczędności! Sama księgowa mówiła, że nie połowa autobusów, a połowa administracji z biurowca powinna być mniejsza. A tak w ogóle to po co była ta zmiana Drobny za Sokołowskiego jak Drobny nic nie zmienia. Obstawił się ludźmi Sokołowskiego i Szlęzaka których się bez przerwy pyta bo sam na niczym się nie zna. Co chwila woła do siebie pana F. , pana W. i pyta jak to działa, a do czego to jest, a po co to, a pani I. węszy po szafkach pracowników i wynosi dokumenty na polecenie Drobnego. Przecież to nienormalne.

~allo

Rysiu modli się pod figurą a diabła ma pod skórą. Pamiętam go jeszcze z elktrowni. Pewnie już dochodzenie prowadzi kto tu komentuje? Umie się ustawić. Typowy człowiek ślęzaka.

~Pieter

Czego ten Drobny się tak boi?

~Spawacz

Widać, że dyrektor Drobny interweniował w redakcji, bo artykuł szybko zszedł z czołówki. Widać, że niektóre tu komenty mu się nie podobają.

~````

dajcie tansze bilety to ludzie beda jezdzić. jak dojazd z obrzeża miasta kosztuje wiecej niz paliwo do samochodu

~WYTACARZ

Panie dyrektorze a moze by tak autobus lub 2 po meczach pilkarskich na MOSIR STALOWA WOLA podjechal na ktorys z 4 przystankow i porozwozil kibiców do domów. Zawsze kiedy konczy sie mecz obojetnie o której to jest godzinie na autobus ZMKS trzeba czekac ok godziny!!!Kpina i farsa!!! Na Legii 10-15 minut po meczu podjezdza z 10 autobusow i rozważa kibicow po calym miescie. A u nas tak nie moznaby zrobic wystarczylby autobus lub 2...

~Monika

Czy w tym MKSie nie ma już mądrych, co chwila jakieś wynalazki. Niech pan Drobny pojeździ trochę komunikacją miejską jak normalni ludzie, to będzie wiedział w czym rzecz.

~strażak

Ale bzdury wygaduje ten nasz dyr. Drobny. Niech powie jak już kupi te małe autobusy co zrobić z dużymi autobusami? Na kołki, na złom? Przecież to się ekonomicznie kupy nie trzyma.

~RODZIC

Właśnie przed 7 i to 15 są najbardziej zapełnione

~rafał

Gromki śmiech. Może ktoś mi wyjaśnić, bo "redaktorzyna" nie zadał tego pytania, dlaczego dyrektorek uważa, że " przynajmniej połowa autobusów powinna jeździć mniejsza" a nie np. 3/4?

~Logistyk

Dyr. ZMKS p. Drobny rozmienia się na "drobne". Najpierw kupimy 15 małych autobusików i cały osprzęt i częsci do ich serwisowania, bo ten co jest, jest inny i będzie w części niepotrzebny. A potem kupimy sobie większe autobusiki i znowu części i osprzęt, a potem znowu sobie kupimy małe autobusiki....
Tylko kto za to zapłaci panie Drobny?

~jack

Fura z koniem w tym mieście wystarczy. A ile się przy okazji zaoszczędzi na etacie dyrektora Drobnego.

~rondo

Widać u dyr. Drobnego z ZMKS, że pobierał nauki u Szlęzaka. Szlęzak też wszystko w mieście pozmniejszał ulice, drogi, chodniki, szkoły, przedszkola tylko, że teraz..... brakuje przedszkoli, a klasy w szkołach co najmniej 30 osobowe.
Szlęzak wszystko pozmniejszał tylko ego swoje powiększał. Dyr. Drobny idzie tą samą drogą co Szlęzak, bez kompetencji i wizji działania w ZMKS.

~expert

W tym kraju wszyscy wszystko zmniejszają. Wszystko ma być małe. Autobusy małe, zakłady małe, ulice małe (wąskie), w szkole mało do nauki, przedszkola małe bez jakiegokolwiek trawnika (dzieło Szlęzaka na ul. Ofiar Katynia..itd.... Noo i ten "Polak też ma być mały".

No i Drobny też chce małe autobusy. Tylko czy poza efektem wizualnym, to znaczy bardziej widoczne napełnienie autobusiku przeliczył to ekonomicznie ?
A jak przeliczył to niech się pochwali swoimi wyliczeniami ile na tym zaoszczędzi? Poza tym, będziemy się czuć jak w marcelu (paru ludzi i jazda jak śledzie).
Może od razu na bryczki z koniem - nie trzeba benzyny.

~Mgol

Najpierw doprowadza się do tego, że dzieciaki z Niska muszą płacić 3 zł za bilet do szkoły w Stalowej, a potem dziwią się, że rodzice wolą już je wozić zamiast bulić taką kasę.

~qwerty

@matka - wybierz sie do zmks powiedz jak sytuacja ,jezeli masz bilet to najwyzej czeka cie dopłata do podmiejskiego zamiast placic 100pln mandatu doplacisz 1pln !!! czasu na odwolania masz chyba 30 dni do momentu otrzymania mandatu.(ps wybierz sie od razu do Dyrektora)

~matka

Pozdrowienia dla Pani Rewizorki, która wlepiła mandat mojemu dziecku w Dzień Dziecka. Córka kupiła bilet u kierowcy, a ten dał jej bilet miejski zamiast podmiejski bo dziecko, które nie jeździ autobusami nie wie, że trzeba wołać za ile się chce bilet i tylko poprosiła : proszę bilet, więc bilet był niepełny i za to dostała mandat. Gratuluję tej bezwzględnej Rewizorce..

~pompo

"Rozkład jazdy musi zostać dostosowany do klienta..."

Gromki śmiech. U nas sie autobusy zabiera żeby pasażer w zimie chodził na piechote z Wrzosowej na Wańkowicza i odwrotnie! Do tego jeszcze po tych nieodśnieżonych chodnikach.

~Waldek

zapewne bedzie ich wtedy więcej?

~rodak

Rzeczywiscie , wprowadzenie mniejszych autobusow az sie prosi I to od dawna. Wozenie 'powietrza" jest karygodne.Najwyzszy czas aby wprowadzic w czyn dobre pomysly.

Klemens_Maria

Mimo wszystko nie ma to jak taxi, luksus większy niż swoje auto.

bum

'dodatnie temperatury ujawnily ......' a gdzie sa oszczednosci utrzymania drog w okresie zimowym odnosnie dodatnich temperatur ,czy to jest inny budrzet?

~Pozytyw

Widac pozytywne myslenie :-)
Przesiadki upraszczają komunikacje, linie autobusowe mogą być wtedy rozłożone równomiernie dla mieszkańców a punkty węzłowe dobrze zsynchronizowane żeby przesiadki przyspieszały komunikacje miedzy dzielnicami i byly zlokalizowane przy sklepach. Zakłady pracy jak i szkoły/przedszkola maja swoje "gorące" godziny i te linie powinny to uwzględniać.

Potrzebna jest linia-expresowa miedzy głównymi centrami handlowymi. Dzisiaj to masakra objechać parę sklepów. Gdyby były darmowe przesiadki miedzy liniami miejskimi a linią-expresową łączącą centra handlowe to wtedy obie potrzeby byłyby zaspokojone lepiej, jedni na zakupy a inni miedzy dzielnicami. Szybciej i mniej szalonych zawijasów. Nikt nie jedzie paru ulic bo autobusy jeżdżą rzadko jak pociągi. Dwukrotny przejazd miedzy 25-lecia a np. Centrum IV zajmuje 2 godziny. To żenujące i nie spełnia oczekiwań.

Ostatnio kupcy proponowali tez możliwość sponsorowanych kursów po lini-epresowej łączącej wszystkie zainteresowane galerie handlowe, tutaj miasto ma pole do popisu bo pozwoliłoby to na częstsze kursy po takiej pętli a wiec i szybsze transfery miedzy liniami miedzy dzielnicami.

Interes w obrocie galerii jest oczywisty, ich konkurencyjność nie jest zagrożona wybiórczością władz MKS-u a jedynie zainteresowaniem kupców a my klienci mając takie możliwości transferu widzimy olbrzymie oszczędności czasu. Tutaj czas czekania na MKS jest głównym winowajca braku zainteresowania nawet przy istniejących sporych dopłatach do biletów przez miasto.
Premium kosztuje ale premium zachęć gdy możesz załatwić zakupy w paru galeriach w polowe czasu i przy darmowym transferze.

~dana

Jeśli chodzi o tabor w pełni się zgadzam ale dlaczego nie pomyśli pan dyrektor o zmianie kursów,Ja już pisałam wielokrotnie dostosować i wprowadzić kurs "0"tak jak było kiedyś w koło miasta i do wszystkich marketów i zobaczymy nie nie zwiększy się popyt na kursy.Jak ja mam jechać do Tesco i robić zakupy a potem nie mam jak wrócić więc umawiam się z sąsiadką i jedziemy razem a tak jechałabym autobusem.Jest takich petentów bardzo dużo ale nie ma mądrego aby takie kursy wprowadził w obieg.

jeterpeter

brawo!!! jestem pod wrazeniem , od dawna juz tak powinno byc po co kupowac wielkie auta a pozniej wozic powietrze, jeszcze raz brawo!!!