Pociągiem taniej od marca

Image

Od niedzieli podróżując Przewozami Regionalnymi zapłacimy nawet o 68% taniej niż to było do tej pory. Czy w Stalowej Woli więcej osób dzięki temu wsiądzie w pociąg i popędzi w siną dal?

Obniżka nawet do 68% na trasach obsługiwanych przez podkarpackie Przewozy Regionalne ma spowodować, że chętniej będziemy korzystać z pociągów niż autobusów i samochodów prywatnych. Kiedyś pociągi pełne były uczniów i dorosłych jadących do szkół i pracy. Teraz większość wybiera autobusy i małe busiki, które dowiozą do celu taniej i szybciej. Nowa oferta Przewozów Regionalnych może to zmienić.

Oczekiwanie obniżenia stawek, jakie płacą pasażerowie korzystający z Przewozów Regionalnych wyraził zarząd województwa podkarpackiego, negocjując ze spółką umowę na ten rok. To właśnie samorząd województwa jest organizatorem przewozów i dopłaca do nich co roku.

- Jednym z warunków zawarcia umowy na rok 2015 było to, że musimy dostosować cennik usług do stawek przewoźników drogowych. I takie stawki zostały ustalone. Jest to mianowicie 20 groszy za kilometr i 5,30 złotego za kilometr w bilecie miesięcznym– mówił podczas specjalnie zwołanej w Rzeszowie konferencji dyrektor Podkarpackiego Oddziału Przewozów Regionalnych Jerzy Churawski.

Te nowe stawki to ewenement w spółce Przewozy Regionalne w skali kraju. Podkarpackie jest pierwszym regionem, który w ten sposób chce zabiegać o pasażerów na swych liniach.

Zmieni się przede wszystkim to, że pasażer nie będzie już płacił za „odcinki” (np. cena taka sama od 5- 10 km), lecz za faktycznie przebyte kilometry. Takie taryfy ustalają np. przewoźnicy w autobusach.[/p]

Przewozy Regionalne liczą na to, że ofertą zainteresują się zwłaszcza osoby dojeżdżające do pracy, do zakładów ulokowanych blisko przystanków. Skróci to nie tylko czas dojazdów do pracy/ domów, bo nie trzeba będzie codziennie przedzierać się przez zatłoczone ulice, ale i da pasażerowi oszczędności na dojazdach. Przewozy chcą konkurować nie tylko cenami. Przedstawiciele przewoźnika podkreślają, że w ich pociągach, w większości taborów można podróżować w klimatyzowanych wagonach, z darmowym dostępem do Internetu, składy przystosowane są też dla osób niepełnosprawnych czy do przewozu rowerów.

AW

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
wyborca

Zaczynamy spis powszechny pociągów bez dostępu do sieci:

SA-134-022

stalwola

no a gdzie wypowiedz NASZEGO KOCHANEGO PISOWSKIEGO PREZYDENTA NADBEREŻNEGO, NO NIE !!! PODPADLIŚCIE !!!

stalwola

no a gdzie wypowiedz NASZEGO KOCHANEGO PISOWSKIEGO PREZYDENTA NADBEREŻNEGO, NO NIE !!! PODPADLIŚCIE !!!

rst..38

proponuję jeszcze nasłac wszystkie siły policyjno - inspekcyjne na prywatnych przewoxników... pozamykać byznesmanów wszystkich, graty ich zezłomować i odbudowac PKSa.. i MKSa...

kitti55

PRZYSTANKI AUTOBUSOWE NIEJEDNOKROTNIE SĄ POD PRZYSŁOWIOWYM NOSEM A DO STACJI TRZEBA NIERAZ POKONAĆ TRASĘ PRZEZ CAŁĄ WIEŚ.DZIŚ LUDZIE SĄ WYGODNIEJSI NIŻ KIEDYŚ.TRZEBA I TO WZIĄĆ POD UWAGĘ.W TROSCE O KLIENTA TRZEBA WYBUDOWAĆ WIATY PRZYSTANKOWE W MIEJSCACH BARDZIEJ UCZĘSZCZANYCH

rysc2

niech przywrócą połączenia co zlikwidowali jak ludzi chcą wozić do pracy?Dużo ludzi też jeździło z okolic Leżajska i dalej- do HSW..Teraz ludzie borykają się z problemami jak tu dojechać.PKP ich załatwiło a tu piszą o zniżkach.....

~morszuk

Proponowalbym wojewodzi zastanowic sie czy zmiejszenie taboru ktorego dokonal kilka miesiecy temu bylo dobrym posunieciem. Pociag ktory wozil ludzi do pracy i mial zawsze pasazerow byl nierentowny ??? Czy szynobus LUB - RZ da sie dac jeszcze mniejszy w godzinach szczytu ? Ludzie jezdza jak sardynki a oni sobie nic z tego nie robia. PR padna szybciej niz sie wydaje bo zarzadzaja nia "kolesie" i "psiapsiołki" nie mysla, nie rozwijaja sie i nie potrafia zarzadzac.

~Mike

Zgadzam sie z przedmówcą. Referendum.

~Olo

podatnik zapłaci inaczej, nadberezny ma wspomóc województwo w realizacji zadania, także faktyczne koszty zapłacą Ci co koleją nie jeżdżą, bo pis tak chce, dlatego jestem za tym żeby wzorem powiatu lubaczowskiego opuścić podkarpackie i przystąpić do lubelskiego, bo tu my finansujemy województwo a ono finansuje Rzeszów i okolice oraz Mielec naszym kosztem, trzeba by chyba zrobić referendum w tej sprawie... skoro nic nie mamy z podkarpackiego a musimy dopłacac to nie nasz interes by w nim trwać