Modernizacje w województwie a St. Wola

Image

5 miliardów złotych – taka jest szacunkowa wartość projektów dotyczących infrastruktury transportowej, które chce w nowej perspektywie finansowej na lata 2014-2020 zrealizować samorząd województwa. Co dla Stalowej Woli?

W planach są obwodnice miast, łączniki autostradowe, droga S-19, a także modernizacja dworca PKP w Rzeszowie i rewitalizacje linii kolejowych. Szczegóły przedstawił na czwartkowej konferencji marszałek Władysław Ortyl oraz członek zarządu Bogdan Romaniuk.

Drogowe i kolejowe inwestycje zarząd województwa chce realizować finansując je z trzech źródeł: Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Programu Operacyjnego Polska Wschodnia oraz w ramach Kontraktu Terytorialnego obejmującego także Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko.

W ramach RPO na lata 2014-2020 samorząd województwa chce zrealizować inwestycje na 23 odcinkach dróg wojewódzkich na łączną kwotę 829 mln złotych z czego 705 mln złotych pochodziłoby ze środków unijnych. Wśród inwestycji jest między innymi budowa obwodnicy Brzozowa, Strzyżowa, a także Kolbuszowej i północnej obwodnicy Sokołowa Małopolskiego.

W ramach kontraktu terytorialnego samorząd województwa chce zrealizować bardzo ważną dla regionu inwestycję, a mianowicie drogę ekspresową S-19. Odcinek od Rzeszowa do Barwinka samorząd chce podzielić na trzy etapy: etap I Rzeszów Płd – Węzeł Babica, etap II Węzeł Babica-Krosno i etap III Krosno- Barwinek.

Wśród inwestycji rekomendowanych przez zarząd województwa do realizacji w ramach kontraktu terytorialnego są także łączniki autostradowe i rozbudowa dróg wojewódzkich wraz z budową obwodnic: Czudca oraz południowej obwodnicy Rzeszowa.

Miliony na inwestycje komunikacyjne zarząd chce także pozyskać w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Między innymi na łącznik w Rzeszowie od ulicy Podkarpackiej do węzła Rzeszów południe na drodze ekspresowej S-19. W planach rezerwowych (Polska Wschodnia) jest też remont linii kolejowych.

- Mowa tu o takich liniach jak Ocice, Padew, Sandomierz, Grębów, Stalowa Wola, Sobów czyli połączenie z województwem lubelskim i dojazd do toru szerokotorowego w Padwi Narodowej- mówi marszałek Ortyl.

Remonty są konieczne. Warto tu przypomnieć wydarzenie, kiedy to kierowca samochodu ciężarowego w miejscowości Widełka k. Kolbuszowej uszkodził wiadukt kolejowy (na naczepie przewoził koparkę, którą zahaczył o konstrukcję). Poruszały się po nim pociągi z Rzeszowa m.in. do Tarnobrzega, Stalowej Woli czy Lublina. Wiadukt jest do rozbiórki. Na Podkarpaciu wiele torów, dworców wymaga modernizacji. Plany marszałka są szerokie.

- Gdyby udało się zrealizować te wszystkie projekty, Podkarpacie uzyskałoby dobrą dostępność komunikacyjną i gospodarczo ta infrastruktura bardzo dobrze służyłaby regionowi– powiedział na konferencji marszałek Władysław Ortyl.

Marszałek Władysław Ortyl mówił także o tym, na jakim etapie są prace dotyczące kontraktu terytorialnego. 14 sierpnia zarząd województwa podjął uchwałę w sprawie przyjęcia wstępnego projektu „Stanowiska negocjacyjnego do Kontraktu terytorialnego dla województwa podkarpackiego”, wskazując w nim 12 obszarów tematycznych do objęcia kontraktem w ramach których zaproponował 70 przedsięwzięć priorytetowych.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~real

i tu jeszcze kolejna lekturka, może trochę nieaktualna, ale pocieszające, że nie jesteśmy sami http://nakol(...)letowych
Polska kolej bez kas biletowych Wyróżniony
wtorek, 13 sierpień 2013 11:14 Napisane przez Redakcja wielkość czcionki Zmniejsz czcionkę Powiększ czcionkę скачать шаблоны joomla 3.5
каталог музыкальных инструментов
fot. Nakolei.pl
fot. Nakolei.pl
Na co najmniej 130 stacjach i przystankach, na których zatrzymują się pociągi PKP Intercity, nie ma kas, w których można kupić bilety na połączenia tego przewoźnika. O samorządowych przewoźnikach lepiej nie wspominać – w ich przypadku dworców bez kas jest ponad tysiąc. Tak złej sytuacji nie było nigdy. Kolej, zamykając kolejne kasy, zamyka się przed pasażerami. Kto jeszcze nabierze się na to, że PKP zmienia się… dla nas?

Kiedy przygotowywaliśmy poniższy wykaz, nasze pierwotne szacunki szybko okazały się zbyt optymistyczne. Liczba dworców, na których nie można kupić biletów na zatrzymujące się na nich pociągi dalekobieżnego przewoźnika PKP Intercity, przerosła nasze wszelkie wyobrażenia. W całym kraju mamy już co najmniej 130 stacji i przystanków, na których pasażerowie spółki będącej perłą w oku ministra - zamiast zakupu biletu i zasięgnięcia informacji o podróży – mogą wytrzeć klamkę zamkniętego dworca bądź oglądnąć kraty nieczynnego od lat okienka kasowego. A w najlepszym wypadku, jak na przykład w 100-tysięcznej Legnicy, usłyszeć w kasie dolnośląskiego przewoźnika, że ten biletów na odjeżdżające z tego miasta pociągi TLK i EC nie sprzedaje. Co najgorsze, lista tego typu stacji cały czas się powiększa. Każdego miesiąca dołącza do niej średnio po kilka nowych miejscowości.

Niestety, liczba zamykanych kas biletowych nie ma żadnego związku z poprawą oferty sprzedaży internetowej. Tam, oprócz zakupu zwykłego biletu na bezpośredni pociąg PKP Intercity bez przesiadki, nic innego nie załatwimy. Pasażerom z miejscowości z zamkniętymi kasami pozostaje jechać po bilet z rezerwacją nawet przez pół województwa na inny czynny dworzec bądź kupić go w pociągu, ryzykując jazdę na stojąco z powodu braku wolnych miejsc.

Na poniższej liście tylko niewiele ponad 20 miejscowości to stacje stricte sezonowego ruchu. W ciągu całego roku kalendarzowego biletu nie kupimy nadal w ponad stu miejscach zatrzymywania się składów PKP Intercity.

Stacje i przystanki rozkładowego zatrzymywania się pociągów PKP Intercity, na których nie kupimy biletów na podróż składem tego przewoźnika:

Babimost
Biały Dunajec
Białystok Starosielce
Biłgoraj
Bolesławiec
Buk
Bukowa
Bydgoszcz Bielawy
Bydgoszcz Wschód
Bydgoszcz Łęgnowo
Bytom
Cierpice
Chabówka
Chałupy
Chociwel
Chorzów Miasto
Chotyłów
Czarna Białostocka
Czechowice-Dziedzice
Częstochowa Stradom
Czyżew
Dąbrowa Białostocka
Dąbrowa Górnicza
Dobiegniew
Dorohusk
Głogów Małopolski
Gniewkowo
Goleszów
Grabowno Wielkie
Grajewo
Grybów
Jaworzno-Szczakowa
Jurata
Kalwaria Zebrzydowska-Lanckorona
Kętrzyn
Knyszyn
Kolbuszowa
Koniecpol
Kowalewo Pomorskie
Kuźnica
Laskowice Pomorskie
Legnica
Leżajsk
Lubliniec
Łapy
Łęczyca
Łobez
Łowicz Przedmieście
Łódź Żabieniec
Maków Podhalański
Małaszewice
Marciszów
Miechów
Mikołów
Mońki
Morąg
Muszyna
Mysłowice
Myszków
Nisko
Nowa Dęba
Nowa Sarzyna
Nowogard
Nowy Targ
Nowy Tomyśl
Oborniki Wielkopolskie
Oleśnica Rataje
Olsztynek
Opalenica
Orzesze Miasto
Ostrowiec Świętokrzyski
Piechowice
Piwniczna Zdrój
Płoty
Przemyśl Zasanie
Przyłubie
Pszczyna
Racibórz
Ropczyce
Rudna Miasto
Rudnik nad Sanem
Runowo Pomorskie
Rytro
Sandomierz
Sędzisław
Skoczów
Słupca
Stalowa Wola Centrum
Stalowa Wola Rozwadów
Starachowice Wsch.
Stary Sącz
Stróże
Sulechów
Szepietowo
Szklarska Poręba Dolna
Szklarska Poręba Średnia
Szklarska Poręba Górna
Szczebrzeszyn
Szydłowiec
Świdnik Wschód
Świebodzice
Tarnobrzeg
Tarnowskie Góry
Tereszpol Biłgorajski
Toruń Kluczyki
Tomaszów Mazowiecki
Trakiszki
Trzebiatów
Ustronie Morskie
Ustroń Polana
Ustroń Zdrój
Wałbrzych Główny
Węgliniec
Wieluń
Wieruszów Miasto
Wisła Głębce
Wisła Uzdrowisko
Włoszczowa
Włoszczowa Północ
Wysoka Kamieńska
Zbąszynek
Zbąszyń
Zduńska Wola Karsznice
Zgierz
Zwierzyniec
Zamość
Zawada
Żary
Żegiestów Zdrój
Żory
RAZEM: 130 stacji i przystanków

Warto dodać, że na większości z wyżej wymienionych stacji i przystanków podróżni muszą oczekiwać na pociąg pod gołym niebem. Kolej – zgodnie z obowiązującym w Polsce trendem – zamknęła przed pasażerami większość z ponad 2500 dworców. W przypadku przewoźników samorządowych sytuacja jest już kompletnym dramatem. Dworce zamknięte są na ponad 90% stacji/przystanków zatrzymywania tych pociągów. W niektórych województwach łączna liczba miejscowości, w których znajdują się kasy biletowe, nie przekracza już palców u obu rąk (woj. podkarpackie – 10, woj. podlaskie – 6, woj. świętokrzyskie - 5)!

Tak fatalnej dostępności biletów kolejowych nie ma u żadnego z naszych sąsiadów. Pod względem kolejowym jesteśmy krajem trzeciego świata. Co najbardziej absurdalne - im gorsza jest dostępność biletów na pociąg, tym większa jest liczba dyrektorów i zarobki pekapowskich prezesów. Nic dziwnego, że tylko oni jak mantrę powtarzają, że polska kolej się zmienia. Dla nich, nie dla nas. I liczą – jak prezes PKP SA – że do 2015 roku przybędzie PKP Intercity... 5 milionów pasażerów. Czym więc przyciągną te miliony osób? Różowymi okularami rozdawanymi w zamkniętych kasach?



źródło: KolejoweAbsurdy.pl

~zyzy

ezado poprzednika. Jesteś co najmniej naiwny jeśli nie głupi.
Tak sie składa , że akurat wiem jak oceniane wnioski. Problem polega na tym ,że wniosków spelniajacych kryteria przydzielenia środków unijnych sumarycznie wartościowo) jest wiecej niz samych środków.
W tej sytuacji gdzie ( komu) i na co sie je przyznaje decyduje zwykła polityka. Bardzo ciekawe jest tez twoja wypowiedz odnosnie nateżenia ruchu. W oparciu o jakie badania ( dane) twierdzisz ,ze przez Leżajsk odbywa sie większy ruch niz Stalowa Wolę?
Prosze o podanie żródła. Tak sie składa,ze to co jedzie od strony Jarosławia czy Przeworska przez Leżajsk - jedzie też przez Stalową Wolę na Sandomierz , ale to ponadto co jedzie z Lublina czy z Rzeszowa na / przez / Sandomierz nie jedzie juz przez Leżajsk tylko przez Stalową Wolę.
Poza tym pisałem już ,ze nie jestem żadnym PiSiarczykiem lub członkiem innej partii więc czytaj do konca i ze zrozumieniem
i pisz na temat bo wplatasz zwykłe bzdety.

~chę?

Zyzy żyjesz swoją partią, która cię ogłupia. Wyjdź na świat i zobacz jak są oceniane wnioski unijne i jakie kryteria muszą spełniać. Naprawdę nie wiesz na czym polega kwalifikacja projektów do dofinansowania?
Od 10 lat jesteśmy w UE, a ty nic o tym nie słyszałeś?
Co dróg krajowych, to bardzo szczegółowe informacje znajdziesz na stronach GDDKiA.
U nas niestety nie ma takiego natężenia ruchu, co pokazują niezależne badania.
Dworzec w Rozwadowie należy do którejś z kolejowych spółek, i nic miastu do tego. Zobaczcie jak w naszym województwie są dzielone środki na ratowanie zabytków. Chyba nigdzie na tak nie ma, jak u nas, że wszystkie środki są kierowane do kościoła katolickiego! Nasze miasto nie jest miastem na prawach powiatu i nawet w samym mieście mamy oprócz dróg gminnych, powiatowe, wojewódzkie, krajowe i "spółdzielniane".
Zyzy powiedz, czy odróżniasz Urząd Wojewódzki od Urzędu Marszałkowskiego ?

~zyzy

i na koniec zapomnialem dodac. Jeśli ktoś twierdzi, że konkretna inwestycja finansowana ze srodków publicznych nie jest decyzja polityczną- to jest głupcem badż takiego udaje. Koniec kropka i bez odbioru.

~zyzy

do nini. Nie twierdzę, że prezydent bez partii to gorszy wybór, bo akurat dla przykładu prezydentm Mielca jest człowiek bezpartyjny i w Mielcu dzieje sie dużo więcej zarowno w kwestii inwestycji drogowych ( budowana jest / a nie może bedzie / obwodnica ) ale
w samej SSE ( niedawno informowano o powiekszeniu jej obszaru.
Twierdzę jednak ,zę nawet bezpartyjny prezydent , dużo wiecej moze w sytuacji gdy ma niezbedne zaplecze polityczne ulokowane chociażby na szczeblu wojewodzkim, gdzie dzielona jest kaska.

~zyzy

do jackpot. Nie byłem, nie jestem i nigdy nie bedę PiSiorkiem ani jakimkolwiek agitatorem. Jednak aby zarzucać " brak siły" Lucjuszowi N, trzeba troszkę mieć w sobie obiektywizmu i podawać gołą prawdę i tzw nagie fakty. Szkoda,że nie napisałeś od kiedy Lucjusz jest w Urzedzie Marszałkowskim jak i marszałek Ortyl oraz ogólnie koalicja jakich partii od kilku rzadzi w Polsce
a tym samym w podłegłych urzędach terenpowych, agencjach i innych. Dlaczego nie napisałeś z jakiego ugrupowania pochodził poprzedni marszałek?/ mniejsza z tym dlaczego pzrestał mnim być/
A wracając do sedna sprawy, wiem jedno: Wiem że taki Leżajk ma budowana obwodnice na tej samej drodze krajowej nr 77 której Stalowa Wola nie moze sie do dziś doczekać, pomimo że wiele lat temu rozpoczała jej budowę. I - może to nic nie znaczy -ale wiem też ,że z regionu Leżajka pochodzą posłowie Jan Bury czy Zbigniew Rynasiewicz. Ten drugi urodził się w Grodzisku Dolnym ( koło Leżajska) i od 2013r jest sekretarzem stanu w resortach związanych z infrastrukturą. Wiem też, że Mielec ma teraz konczony II etap budowy obwodnicy i wiem też kto jest Marszalkiem Województwa. Można podać jeszcze kilka innych przykładów ( z samego tylko podkarpacia ) i dalej udawać,że nie widzi sie zwiazku o ktorym pisałem w poprzednim poscie, tylko po co w takim razie w ogóle zabierać w tej mierze głos.

~jacpot

Pierdu, pierdu, pierdu... Propagandowa agitka PiSiorska. Prawda jest taka, że żadna inwestycja komunikacyjne ze Stalowej Woli ani powiatu stalowowolskiego NIE BĘDZIE realizowana ani w ramach RPO ani Kontraktu Terytorialnego ani Polski Wschodniej (w ramach zadań priorytetowych). Pełna lista pod linkiem: http://www.gospo(...)karpaciu
Tak o nasz teren dbają pisiory i taka jest ewentualnie siła wpływu Lucjusza na rozdzielnictwo pieniędzy z funduszy wojewódzkich. Więc niech nikt mi nie piep... że jako prezydent będzie miał wpływ na cokolwiek więcej, poza wydawaniem kasy z miejskiego budżetu na stołeczki dla swoich kolesiów i inwestycje parafialne.

~Korfanty

Andrzej już nie ma zaplecza a nam potrzebne są inwestycje z rozdania województwa. Dla mnie to racjonalny powód wyboru Lucjana.

~~Jan

Co zabytkowym dworcem PKP w Stalowej Woli-Rozwadów ,czy nie można uzyskać dotacje na jego modernizację!!! Tyle dworców w kraju zmodernizowano tylko nie w Stalowej Woli. Większość kasy zabiera pazerny Rzeszów a nam rzucają ochłapy. Szlęzak przez swją knąbrność nie ma uznania w urzędzie wojewódzkim albo jego ludzie nie potrafią nic załatwić dla naszego miasta.W innych miastach w tym w Rzeszowie za unijne pieniądze budują stadiony , remontują dworcę , budują obwodnicę tylko w Stalowej Woli się nie da. Coś tu nie tak z naszą władzą miasta!!!!!

~nini

@zyzy
Pis już rządził i jakoś nic nie zrobił dla naszego regionu.
Tak że nie pitol że prezydent bez partii to gorszy wybór.
Wolę kolejną kadencję Shreka niż kudłatego przydupasa watykanu który robi co mu biskup poleci.

~zyzy

Moja diagnoza brzmi następująco. Był artykuł na konkurencyjnym portalu ,zę prezydent Andrzej Sz. na facebooku założył sobie profil. Wszedłem, przeczytałem i takie o to wnioski mi sie nasuwają.Wśród nazwisk znajomych prezydenta A.Sz. nie ma żadnych ludzi tzw. pierwszego planu, mających realny wpływ na aktualną władzę- nie ma tam ludzi zarówno ze środowisk rządzacych jak i liczącej się opozycji ( z ktorą liczą sie rządzacy).Takie jest bynajmniej moje zdanie. Pamietam ,że Prezio uśmiechał się wpierw do Gowina ( ten chyba już ochłonął i poddał się politycznej kalkulacji
i teraz rozmyśla czy wrócic do PiS który go mami obietnicą stołka w stołecznym królewskim grodzie piastowskim - Krakowie) a teraz lgnie do Korwina o którym zapewne ( nie w tej ale w kolejnej kadencji ) już wszyscy zapomną.
Wiecie już- co to znaczy nie miec zaplecza politycznego? To znaczy m.in.,że kaska z podziału na modernizację i inwestycje idzie do tych osrodków gdzie takie poparcie i zaplecze jest. Dlatego o moście na Sanie, czy o obwodnicy i wielu innych póki co możecie na razie zapomniec. Obwodnicę teraz podkarpacki samorząd w nowej perspektywie finansowej UE na lata 2014-2020 ma wybudowac - jak czytamy - w ważniejszej dla nich -jak widac- Kolbuszowej czy Brzozowie.

~zyzy

do dwoch głównych pretendentów o stołek szefa miasta Stalowa Wola
Andrzeja Sz i Lucjusza N. Jak to sie dzieje ,że Stalowa Wola jest tak pomijana a żaden z Was do tego się nawet nie odniesie publicznie
próbując dokonac właściwej diagnozy i udzielic odpowiedzi na pytanie o taki stan rzeczy.
Po co się pchacie do wyborów skoro -nic w tej mierze nie możecie -ani jeden ani drugi.

~xxx

Tęposławy ze stalowolskiego ciemnogrodu głosujecie od lat na przykościelne partie to macie za swoje. Jakbym ja rządził to bym sprzedał to województwo Ukrainie za skrzynkę wódki. Razem z bezmózgimi watykańskimi parobkami które je zamieszkują.

~PROBOSZCZ

SZCZESC BOZE

~heniu

czy parowozownia i dworzec w Rozwadowie beda remontowane metoda rozbiorka do fundamentow i od nowa stawiane?Jak nazywa sie prezes z PKP ktory to wszystko zatwierdzil?Ludzie chca wiedziec kto za tym stoi...Taniej jest chyba remontowac bez burzenia do fundamentow.

~darek

Nie ma nic o drogach dla Stalowej Woli. Dlaczego mnie to nie dziwi. Gruby to wszystko przez ciebie, nie potrafisz dbać o nasze interesy!!! Staczasz to miasto na margines, za chwile będziemy regionem C w Polsce C i to wszystko twoja wszechwładcy zasługa.
GDZIE OBWODNICA STALOWEJ WOLI?
GDZIE WIADUKT CZY JAK WOLISZ TUNEL POD TORAMI DO PRZEMYSŁOWEJ?
WSZYSTKO TO TWOJE OMAMY I KŁAMSTWA!

~adam

A co na to pupil pana marszałka, niejaki Lucek, dyrektor z partyjnego nadania czy będzie protestował przeciw tym planom bo brak w tych planach chociażby obwodnicy Stalowej.

~pebe

Kto zniszczył zabytkową Lokomotywownię!?

~tak myślę

jakoś w niewielkim stopniu dotyczy to realnie naszej okolicy, skąd to podniecenie?w czasie gdy rozburzany jest jeden z niewielu zabytków miasta, kto wie może nawet regionu,mowa o parowozowni,wykładanie kasy na remonty dworców(na których nocami śpią menele)jest co najmniej kpiną z narodu.

~Ciekawy

Panie Szlęzak, gdzie obwodnica Stalowej Woli?