Nie daj się nabrać na wyprzedaże

Image

Powiatowy Rzecznik Konsumentów radzi, aby rozważnie oceniać wszelkie ogłoszenia o sezonowych obniżkach cen towarów. Wbrew temu co sugerują w nich sprzedawcy nie wszystkie przeceny są dla nas okazją, z której warto korzystać.

Wybierając się na zakupy miejmy zawsze na uwadze to, jakie towary chcemy kupić, najlepiej kierować się listą zakupów sporządzoną przed wyjściem z domu. Skoro przy dokonywaniu zakupów najważniejsza jest dla nas cena, to starajmy się najpierw porównać ceny towaru w różnych sklepach. Nie kierujmy się jedynie kuszącymi gratisami dołączonymi do produktów, ale sprawdźmy czy faktycznie za ten prezent nie musimy zapłacić. Może się okazać, że zakup towaru bez prezentu będzie bardziej opłacalny.

Sprzedawcy często wprowadzają w błąd, informując o korzystnych warunkach wyprzedaży posezonowej dotyczącej całego asortymentu w sklepie. Przeważnie jednak tylko część towaru jest objęta promocją. Zdarza się także, że sprzedawcy podają zawyżone ceny dotychczasowe albo oferują towary po takiej cenie jak przed okresem promocyjnym. Zwracajmy także uwagę na cenę towaru na półce sklepowej oraz cenę jaką musimy zapłacić w kasie sklepu. Nierzadko bowiem zdarza się, że cena podana na półce jest niższa niż cena zapłacona w kasie. Należy pamiętać, że obowiązująca jest cena podana na półce i za taką cenę mamy prawo kupić dany produkt.

Zastanówmy się, czy kupowany towar jest nam faktycznie potrzebny. Sprzedawca bowiem nie ma obowiązku przyjmować zwrotu towaru bez wad, bądź wymiany na inny (ani tego kupionego po obniżonej cenie ani kupionego po cenie normalnej). Dlatego, gdy nie mamy pewności czy kupowany towar będzie dla nas przydatny, w trakcie zakupu powinniśmy uzgodnić ze sprzedawcą warunki ewentualnego zwrotu. Gdy sprzedawca wyrazi zgodę na zwrot towaru np. w ciągu dwóch dni od zakupu, to najlepiej aby adnotacja o tej zgodzie znalazła się na odwrotnej stronie paragonu.

Zakup towaru to zawarcie umowy ze sprzedawcą. Potwierdzeniem zawarcia umowy jest paragon. Nie należy zapominać o zabraniu paragonu ze sklepu, bo jest on oprócz innych dowodów zakupu podstawą do reklamacji wadliwego towaru. Jeśli kupiliśmy towar wadliwy, zawsze przysługuje nam prawo do reklamacji. Nie jest prawdą, że towar przeceniony nie może być reklamowany jeśli jest wadliwy. Wyjątek stanowi tu jedynie sytuacja, gdy obniżka ceny towaru spowodowana jest wadą, wówczas nie możemy reklamować towaru jedynie z powodu tej wady. Reklamację składamy w sklepie- najlepiej na piśmie, gdyż to sprzedawca odpowiada za zgodność towaru z umową przez dwa lata od wydania nam towaru. Gdy na dany towar otrzymaliśmy gwarancję, możemy zgłosić reklamację do serwisu. Jednak to my decydujemy od kogo będziemy domagać się załatwienia reklamacji, (sprzedawca nie może nas odsyłać do serwisu, gdy chcemy zgłosić reklamację u sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową).

W razie problemów z reklamacją towarów – mamy prawo do bezpłatnej pomocy, której udziela Powiatowy Rzecznik Konsumentów.

Mieszkańcy powiatu stalowowolskiego mogą się z nim skontaktować przychodząc do Starostwa Powiatowego ul. Podleśna 15 Stalowa Wola, dzwoniąc pod nr tel. (15) 643-36-60, wewn. 660 lub wysyłając e-mail: rzecznik@stalowowolski.pl

Osoby zamieszkałe na terenie powiatu niżańskiego mogą skontaktować się z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów w Starostwie Powiatowym przy Pl. Wolności 2 w Nisku, pokój nr 4, a także telefonicznie pod numerem telefonu (15) 841-27-00, wew. 150 lub e-mail: prk@powiat-nisko.pl

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
PITUCH

Sprzedawca bowiem nie ma obowiązku przyjmować zwrotu towaru bez wad, bądź wymiany na inny (ani tego kupionego po obniżonej cenie ani kupionego po cenie normalnej).

CO ZA BZDURY ????
TOWAR PO NORMALNEJ PRAWO RĘKOJMI, PO OBNIZONEJ TEZ.

Gdy sprzedawca wyrazi zgodę na zwrot towaru np. w ciągu dwóch dni od zakupu, to najlepiej aby adnotacja o tej zgodzie znalazła się na odwrotnej stronie paragonu.

MAM NADZIEJE ZE SKARBOWKA TEGO NIE CZYTA !!!!!!!!!!!!
MACIE JAKIS PRZYPIS NA TO ?

~zawiedzony

"miszczem" w wyprzedażach jest mediaexpert. Widziałem u nich w promocji "bez VAT" żelazko w cenie 2 razy wyższej od cen w innych sklepach. Kilka miesięcy temu obwiesili się banerami "obniżki 50%" (może to było nawet 70%- nie pamiętam, ale dużo. Okazało się, że to NIE 50% a do 50%("do" malutkimi literkami). Zapytałem obsługę, które rzeczzy mają cenę o 50% niższą. Nikt nie potrafił mi wskażac towaru z ceną obniżoną o 30%, nie wspominając o rabacie 50%. OSZUŚCI !!!!!!!!!!!!!!!!!

jusek

Odnośnie Pana rzecznika,to moja ocena jego pracy,nie nadaje się do publikacji...

~........

Mnietek
W Stalowej Woli wyprzedaże wyglądają tak, że do ceny 99 zł dokleja się cenę 179 zł. Oczywiście cena 179 zł zostaje przekreślona, że niby taka przecena... Z taką sytuacją spotkałem się m.in. w tym czymś zwanym City Parkiem...

Salowa Wola od kogoś się nauczyła. Dziwie się ludziom,że w imię zarobku oszukiwanie w małym lub większym stopniu stało się codziennością, a argumenty "bo tak trzeba","bo inaczej nie zarobisz" świadczą,że już dawno przegrali. Na świecie syf tworzą ludzie i każdy z nas kto oszukuje,okrada, krzywdzi dokłada się do tego syfu.

Szczerze pozdrawiam tych którzy nie syfią na tym świecie.

~RST

Srać na taką instytucję papier wszystko przyjmie a kolejne matoły akceptują ,,raporty" zatyranych pracowników śmiech na sali.
Szkoda że za nasze pieniądze.

~J.k

nie wiem czy cos się nie zmienilo ale do tej pory rzecznikiem był Kozielewicz wlasnie ten Kozielewicz

~rst

A czy rzecznik ma płeć i nazwisko?

~Mnietek

W Stalowej Woli wyprzedaże wyglądają tak, że do ceny 99 zł dokleja się cenę 179 zł. Oczywiście cena 179 zł zostaje przekreślona, że niby taka przecena... Z taką sytuacją spotkałem się m.in. w tym czymś zwanym City Parkiem...

~baba

jesli w stalowej jest dalej ten stary ramol rzecznikiem to temu panu dziekujemy!!!!!!!!