Nowe połączenia ze Stalowej Woli

Image

PKP wprowadza zmiany w rozkładzie jazdy. Stalowa wola zyska połączenia z Kielcami, Sosnowcem, Katowicami czy Wrocławiem...

Nowy rozkład jazdy będzie obowiązywał dopiero od 15 grudnia 2013 roku. Ci więc, którzy na święta wybierają się do rodziny na południowy zachód będą mogli skorzystać z korzystnych bezpośrednich połączeń. Pociąg takiej relacji został zlikwidowany w 2012 roku (Łysica). Kursujący od grudnia Wojak Szwejk będzie jeździł przez rok na trasie: Przemyśl Główny (start 15:05), Leżajsk, Rudnik, Nisko, Stalowa Wola, Tarnobrzeg, Staszów, Chmielnik, Kielce, Włoszczowa, Zawiercie, Dąbrowa Górnicza, Sosnowiec, Katowice, Zabrze, Gliwice, Kędzierzyn Koźle, Brzeg, Oława, Katowice, Opole, Wrocław Główny (20:53) i z powrotem. Pociąg ma wykonać swoją trasę w około 6 godzin.

Nie ma co jednak planować wakacji z Wojakiem Szwejkiem, ponieważ Polskie Koleje Państwowe w czasie remontu torów na trasie Rzeszów- Tarnobrzeg planują zawieszenie kursów przez okres lata na co najmniej miesiąc.

Dobra wiadomość jest taka, że od 14 grudnia 2013 roku Hetmana będzie kursował z Zamościa przez Stalową Wolę Rozwadów, Tarnobrzeg, Nową Dębę, Rzeszów, Krakowa, Katowice, Opole, Wrocław, Poznań główny.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~gość

dlaczego autor nie napisze o debilnym postoju w Pilchowie, poco i dla kogo??!!!
http://lubelskakolej.net/wp/
Jak się będzie jeździć do Stalowej Woli i Rzeszowa od grudnia
Opublikowano Październik 10, 2013 Autor: KubaB

W tym roku PKP postanowiło uprzedzić narzekania i podejrzliwość pasażerów oraz miłośników kolei na plus publikując nowy roczny rozkład jazdy na dwa i pół miesiąca przed jego wejściem w życie. Nie roztrząsając się nad powodem takiej decyzji mam nadzieje, że praktyka ta będzie już stale obowiązywać. Dla linii 68 wprowadzono szereg zmian większość jest oczywiście na plus jednak są też zmiany na gorsze (sic!).
Ze zmian na plus na pewno zaliczyć można powrót składów Regio w relacji Lublin – Rzeszów w liczbie 3 par, odjazdy z Lublina odpowiednio Korona 6:00; 11:46 Resovia; 14:35 Wisłok, powroty Resovia 08:50, Korona 13:11, Wisłok 22:09 doliczając 2 pary TLK Solina odjazd. 13:18, San 17:24 przyjazd odpowiednio San 10:00, Solina 16:14 mamy 5 par pociągów co jest bardzo dobrą ofertą w tej relacji. Gwoli ścisłości dla tych, którym się nie chce śledzić zmian w rozkładzie PKP pociąg TLK San zastępuje TLK Wieniawski. Jednocześnie na odcinku do Szastarki wprowadzono dodatkowo 2 pary pociągów, co daje 10 par połączeń do Szastarki, z czego 5 do Stalowej Woli Rozwadów przynajmniej w dni powszednie. Wprowadzono też połączenia późnowieczorne do Szastarki odjazdy o godzinie 22:30; 23:44, do Lublina zaś po 22 przyjeżdżają wspomniany już wyżej Wisłok oraz Regio z Szastarki o godzinie 22:44
Wprowadzenie 3 bezpośrednich połączeń Lublina z Rzeszowem spowodowało zmniejszenie do 1 pary bezpośrednich pociągów do Stalowej Woli Południe jest to zmiana, która jest do zaakceptowania w tym konkretnym przypadku. Według mnie powinno być skomunikowanie ze składami jadącymi w kierunku Przeworska choć „niedsizm” w tym przypadku wziął górę (zasadniczo zawsze bierze górę). Dużo gorszą wiadomością jest fakt, że przetrasowanym składom TLK, podczas elektryfikacji linii 71, na linię 68 nie przewidziano postojów handolowych na stacjach w Stalowej Woli (wyjątkiem jest postój w Rozwadowie), Niska, Rudnika nad Sanem, Leżajska jednocześnie utrzymując kuriozalny postój w Pilchowie co będzie jeszcze bardziej groteskowe. Nie jestem w stanie pojąć takiej logiki gdzie mieszkańcy wspomnianych miejscowości będą mogli zobaczyć przejeżdżający pociąg dalekobieżny, z którego być może chcieliby skorzystać. Można przypuszczać, że krok ten podyktowany jest aspektem finansowym – PKP Intercity nie chce płacić za postój na owych stacjach (choć za postój w Pilchowie już tak). Z drugiej strony należy publicznie zadać pytanie kto jest dla kogo – pasażerowie dla kolei czy kolej dla pasażerów?

Z analizy rozkładu jazdy przynajmniej z mojego punktu widzenia jest to największy minus tego rozkładu jazdy.
Teraz przeanalizuje możliwość przesiadek na stacji Lublin

Na pierwszy ogień pójdą składy przyjeżdżające do Lublina:
1) Pierwszy pociąg z Szastarki przyjeżdża o 6:10 z pociągów regio mamy możliwość dojechania do Lubartowa odj. 6:13 po biegu przełajowym na stacji umiech , oraz do Chełma o 6:20 ze składów dalekobieżnych mamy możliwość dojazdu do Szczecina w sezonie letnim dojedziemy do Kołobrzegu TLK Gałczyński odj.06:25 oraz IR Liczyrzepa do Jeleniej Góry przez Wrocław odj. 06:35
2) Drugi pociąg przyjeżdża o 07:29 ze Stalowej Woli Południe w tym przypadku mamy bardzo dobre skomunikowanie z IR Cisy odj. 07:35 natomiast z pociągiem TLK Sztygar do Wrocławia mijamy się gdzieś na wysokości lubelskiego Polmosu
(odj. 07:25) dla kaskaderów możliwość wypróbowania swoich sił w przeskakiwaniu z pociągu do pociągu w biegusmiech2
3) Pociąg regio z Szastarki przyj. 08:16 umożliwi przesiadkę do składu TLK Czartoryski do Gdyni odj. 08:22
4) Regio z Szastarki przyj. 14:44, umożliwia przesiadkę na skład do Terespola odj 14:48 ewentualnie można także po około 40 min oczekiwaniu odjechać RE Warta do Poznania
5) Ostatnim połączeniem mającym w miarę sensowne skomunikowanie w Lublinie jest pociąg ze Stalowej Woli Rozwadów przyj. 20:40 umożliwiający przesiadkę na skład jadący do Parczewa odj 20:48
Podsumowując należy uznać, że skomunikowania pociągów przyjeżdżających do Lublina są w miarę sensowne, po za nieszczęsnym Sztygarem jednakże pociąg regio który mógłby być z nim skomunikowany ma krzyżowanie na stacji Kraśnik z poranną Koroną co bardzo utrudnia poprawę rozkładu jazdy być może oddanie do eksploatacji mijanki w Wilkołazie pozwoli na poprawę sytuacji.
Pociągi odjeżdżające z Lublina można uznać, iż są także dość dobrze skomunikowanie:
1) Odjeżdżająca Korona odj. 06:00 ma skomunikowanie z pociągiem z Chełma przyj. 05:37, natomiast nie ma ze składem przyjeżdżającym z Parczewa przyj. 06:03,
z drugiej strony według zapowiedzi Lubelskiego oddziału PR pociąg ten ma być przesunięty na późniejszą godzinę przyjazdu (06:20 – 06:30) więc tu raczej nie ma co liczyć na poprawę skomunikowania
2) Przyjeżdżając pociągiem z Lubartowa o godzinie 07:40 możemy przesiąść się na skład do Szastarki odj. 08:08
3) Pociąg Resovia odj. 11:46 jest skomunikowany ze składem regio z Chełma przyj. 11:41, jednocześnie skomunikowanie ze składami TLK jest mocno naciągane odpowiednio Jadwiga z Krakowa przyj. 10:55 Wysocki z Częstochowy przyj. 11:05. Oczekiwanie blisko godziny na przesiadkę raczej entuzjazmu nie wzbudzi wśród potencjalnych pasażerów
4) Wysiadając z IR Bolko przyj. 14:07 i po oczekiwaniu około 30 min. możemy przesiąść się do Wisłoka odj. 14:35
5) Podobna sytuacja jest z następnym pociągiem w kierunku Szastarki odj. 15:35 na który po półgodzinnym oczekiwaniu wsiądziemy z TLK Lublinian przyj. 15:06
6) IR Cisy przy 16:10 możemy pojechać do Stalowej Woli odj. 16:26
7) Po przyjeździe Sztygarem z Wrocławia 18:04 jeżeli nie śpieszy się nam po około 40 minutach oczekiwania możemy dojechać do Szastarki odj. 18:42
8) Jedyny pociąg z Lublina do Stalowej Woli Południe bardzo pięknie mija się z TLK Gałczyński skład regio odjeżdża 20:02 z kolei TLK przyjeżdża 20:03 według mnie największy idiotyzm jaki można zrobić lub ewentualnie tutaj także można pobawić się w kaskaderasmiech2
9) Dla osób powracających IR Liczyrzepa przyj.22:15 będzie oczekiwał skład regio do Szastarki odj. 22:30
10) Ostatni pociąg regio do Szastarki odj. 23:44 można byłoby przesunąć nieco wcześniej aby skrócić czas oczekiwania po przyjeździe o 23:11 TLK Czartoryski
Podsumowując tę część należy uznać, że po za minięciem się w progu TLK Gałczyński z pociągiem do Stalowej Woli Południe reszta pociągów umożliwia dojazd przynajmniej do Szastarki.
Czy i ile z przedstawionych przez PKP PLK propozycji zostanie wprowadzonych wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy w grudniu tego roku czas pokaże. Zapewne połączenia Lublin – Rzeszów pozostaną, pytaniem jest raczej czy wszystkie pociągi do Szastarki zostaną utrzymane, a historia uczy, że pomimo zarezerwowania trasy, opublikowaniu pociągi w rozkładzie jazdy ostatecznie składy nie wyjadą na tory bo…

Poniżej link do tabeli z rozkładem jazdy stworzonym przeze mnie

Pobierz/zobacz:

http://www.media(...)BLIN.pdf

KubaB.

~gość

A jakie są złe wiadomości, bo w tym artykule tylko o dobrych

kajus

na trasie: Przemyśl Główny (start 15:05), Leżajsk, Rudnik, Nisko, Stalowa Wola, Tarnobrzeg, Staszów, Chmielnik, Kielce, Włoszczowa, Zawiercie, Dąbrowa Górnicza, Sosnowiec, Katowice, Zabrze, Gliwice, Kędzierzyn Koźle, OPOLE, Brzeg, Oława, Katowice, OPOLE, Wrocław Główny (20:53) i z powrotem.

dwa razy w Opolu będzie za to.

~darek

A PKS dalej zawiesza łączy kursy że do Ulanowa wnet trzeba będzie jechać przez Gorzyce

~pmk

Ludzie!!! W jakim 2012 został zlikwidowany pociąg IR Łysica? W 2012 to on został pierwszy raz puszczony... A IR Wojak Szwejk ma jeździć przez SWR-Tarnobrzeg a potem na Staszów, nie na Rzeszów! Ludzie z tej redakcji powinni przeczytać najpierw rozkład jazdy, a później pisać artykuł...