Koniec wyremontowanej kładki!

Image

Jak wynika z uzgodnień między koleją oraz gminą Stalowa Wola zostanie wykonane przejście dla pieszych w poziomie szyn za peronem oraz w sąsiedztwie KUL-u, tuż obok przystanku osobowego PKP Stalowa Wola.

Zanim prace się rozpoczną, kolej powoła komisję terenową, żeby ustalić miejsce lokalizacji planowanej ścieżki rowerowej wzdłuż linii kolejowej, między proponowanym przejściem dla pieszych przy uczelni KUL a przejazdem kolejowym w ciągu ulicy Popiełuszki. Jednocześnie komisja ustali warunki zabezpieczenia dojść do peronu na przystanku kolejowym Stalowa Wola Centrum dla niepełnosprawnych oraz wjazdów pojazdów ratowniczych.

- Miasto Stalowa Wola zadeklarowało, że pokryje całość kosztów związanych z wykonaniem tej inwestycji. To rozwiązanie jakie zostało osiągnięte jest o wiele tańsze i zdecydowanie lepsze dla pieszych aniżeli kładka, ponieważ rokrocznie wymagała ona konserwacji, co pochłaniało dodatkowe koszty. Kładka była takim utrudnieniem dla tych, którzy chcieli się przeprawić na drugą stronę miasta przez ten teren. Męczyli się nie tylko niepełnosprawni, matki z dziećmi ale także zwykły Kowalski miał problem, żeby się wspiąć, a później zejść – mówiła w rozmowie z dziennikarzem portalu StaloweMiasto.pl rzecznik prezydenta miasta Stalowa Wola Joanna Szymczyk.

Nowe rozwiązanie będzie dużym udogodnieniem i usprawnieniem komunikacji przez tory. Przejście będzie zabezpieczone i będzie miało własną, odrębną sygnalizację. Będzie więc bezpiecznie, prosto i sprawnie. Wielu mieszkańców Stalowej Woli na pewno bardzo się ucieszy.

Dzięki temu projektowi zlikwidowane zostaną chociaż dwa tzw. dzikie przejścia, których w Stalowej Woli jest kilkanaście. Być może w przyszłości miasto w innym miejscu również zdecyduje się na takie rozwiązania.

Jak wynika z sondy jaką przeprowadziliśmy na łamach portalu StaloweMiasto.pl tylko co 3 mieszkaniec wybierał drogę przez kładkę. Taką odpowiedź zaznaczyło dokładnie 31,5% respondentów, natomiast 30,6% mieszkańców woli drogę na skróty przez tory, wtedy gdy im się śpieszy. Aż 28,2% ankietowanych mówi, że zawsze przechodzi przez tory omijając kładkę czy wiadukt, natomiast 9,7% osób wybiera różne drogi, raz przechodzi przez kładkę, innym razem przez tory, w zależności od tego gdzie jest im bliżej. Gdy powstaną przejścia zapewne statystyki te znacząco ulegną zmianie.

[MagPie]

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~"ed"

Czekałem na takie rozwiązanie 40- lat , nie mogłem się zgodzić z faktem jak służby SOK gnoiły porządnych ludzi na dzikich przejściach. Czasami nawet mieli psa dla straszenia . Pamiętam jak tłumaczyłem nadgorliwym i gniewnym funkcjonariuszom SOK , że tylko brak zdrowego myślenia i dobrego gospodarza dręczy mieszkańców naszego miasta . Teraz zdaję sprawę , że to były odgórne działania aby łamać psychologicznie społeczeństwo. Co było dobrym rozwiązaniem gospodarczym i społecznym było "nielzia". To fakt , że teraz mamy przegięcie w drugą stronę , niemoralne i nieetyczne staje się "trendy" . Nie dajmy się zwariować !
Pozdrawiam czytelników strony i życzę miłego dnia !

~matka

mistrzostwo to przejście z dzieckiem w wózku po kładce za Metalowcem, czy komus to się udaje?

~meninblack

sokiscie niech sie w konczu na inne miast przeżuca oni tu do nas kawał jeżdza maja rejestracje LU

~Hula Hoop

Może wówczas Sokiści - mający więcej czasu - chwycą za kosy i ogarną to swoje kolejarskie królestwo, zanim się przypadkowo zjara. Teraz to przypomina raczej stepy akermańskie...

~Antysok

Najbardziej ucierpią Sokiści. W Stalówce mają teraz niezłe żniwa. Tory dzielą miasto na pół, a infrastruktury - z wyłączeniem wiaduktu - w zasadzie nie ma żadnej. I tak to interes się kręci...

~miki

Kładka kładka ale trzeba cos zrobic z tymi dzikimi przejsciami no nie moze to tak byc jak jest teraz!Jeszcze dzieci jakies rozjedzie pociag

~kork

jak zobacze uwierzę ;]

~pesymiska

i po co te przejścia, przecież niedługo nie będzie nic jeździć, te troy zarosną krzakami i problem się sam rozwiąże. A tu odpowiedź dlaczego http://www.skysc(...)=1430897

~mandatowy

i wreszcie przestana nam wlepiac mandaty pod kulem...super sprawa!

~kapelan

kazde przejscie musi mieć swojego kapelana sowicie wynagradzanego w zamian bedzie sie mozna wyspowiadać

~rst

No wreszcie kolej się zgodziła na przejścia. Dotąd nie było innego wyjścia niż kładka.Nawet na przejście podziemne się nie zgadzali.Żądali niebotycznych kwot za zajęcie terenu na budowę i umieszczenie na ich terenie przejścia podziemnego. Wreszcie.

~kolejarz

zwolnić połowę dyrektorów z pkp-u a będzie dobrze!!!!!!!!!!!

~5browarów i

pkp jest takim samym wrzodem jak kosciół kat, nic nie daja a tylko biorą

~author

Rok temu w sierpniu skończyli ją remontować za pieniądze podatników a teraz do likwidacji. Nie ma co sami mędrcy wśród naszych lokalnych decydentów.

~neme

Ale manipulacja. Co to za wyniki skoro nie jest podane ile osób wzięło udział w sondzie, nic o tych osobach nie wiadomo, nie ma danych o wieku, wykształceniu itd. Manipulacja.

~Sara

Mialo byc przejscie podziemne na miare XXI w a skonczylo sie na wybetonowaniu szyn co pare metrow i mieszkancy cieszcie sie "z prostego rozwiazania jak budowa cepa". Ci z okolic Mlodynia Gorki bedziecie teraz wy placic mandaty bo rownowaga w zyskach musi grac.
Bedziecie dodatkowo do wyszczerbanego chodnika wzdluz Okulickiego na ktory na jego wymiane czekacie ponad 30 lat bedziecie czekac teraz kolejne 30 na "nowoczesne przejscie" na drugi brzeg miasta.

~jak

W ten sposób na 1 km będzie 4 przejścia przez tory:
- Mickiewicza,
- "studenckie",
- Popiełuszki,
- "kładkowe"

a na kolejnych 2km do Klasztornej nie będzie ani jednego !!!

Genialne ... GENIALNE ... G E N I A L N E ! ! !

~Mrugała

Wreszcie powrót do normalności. Wydawano miliony, marnowano czas i utrudniano życie ludziom, karano mandatmi, aż w końcu po wielu ktoś mądry ponownie wynalazł koło. Bravo!

~lolo

Dobrze wiedziec